Alla inlägg den 27 september 2011

Av dream-of-libya - 27 september 2011 20:45


Idag provade jag detta recept. Blev lyckat och kommer att göras mer inshaallah. Vi åt biffarna som tillbehör, medans det kan bli en ensamrätt med kanske tsatsiki till. 


 

Till 4 personer behövs:  

1 kg potatis

250 g broccoli

100g fetaost

1 ägg

2 msk ströbröd

3/4 tsk salt

1 tsk svartpeppar

1 tsk chilipulver


Till servering:

tsatsiki

sallad

grovt bröd


Skala och koka potatisen.


Skär broccolin i bitar och låt koka med potatisen de sista 5 minuterna.


Häll av vattnet och låt svalna något.


Mosa potatisen och broccoli med en gaffel. Tillsätt avrunnen fetaost, ägg, ströbröd, salt, peppar och chilipulver. Arbeta ihop till en smet.


Forma till små biffar och stek i margarin eller olja.


Severa biffarna som ensamrätt med tsatsiki, sallad och grovt bröd. Eller som enbart tillbehör till en bit kött eller grillad kyckling.


 

Av dream-of-libya - 27 september 2011 12:13


Idag ska jag inshaallah bara städa, laga mat och klippa recept...mitt stora intresse! Jag har hittat ett recept på potatis- och fetaostbiffar som jag tänkte prova. Låter enkelt och väldigt gott! Så då är det väl bara att testa. Sedan blir det de vanliga hushålssyslorna. Då kanske det kommer igång....idag har jag gått 9 dagar över tiden..men tänker inte så mycket på det, utan det är mest när andra som frågar om det kommit någon bebbe som det kommer upp. Bebisen har tills på torsdag på sig, annars blir det igångsättning....jag har varit dum och läst på angående igångsättning..det låter inte som någon rolig sak, men bebisen måste väl komma ut på något sätt...inshaallah blir det naturligt...Nu ska jag sätt igång med dagens planer!

Presentation


Välkommen till min blogg! Jag är en kvinna i mina bästa år, svensk muslim, som prov bor i Benghazi Libyen.
Alhamduillah!
Min lediga tid ängnar jag åt att söka kunskap om islam, umgås med vänner och familj, lagar mat, bakar och reser.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

RSS

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards