Alla inlägg den 18 september 2011

Av dream-of-libya - 18 september 2011 13:16


Idag ska jag inshaallah försöka förbereda det sista för bebben, så att allt är klart. Alhamdulle jag fick tag i en åkpåse igår, och det var det näst sista som fattas till vagnen, imorgon inshaallah ska jag beställa ett regnskydd och sedan är vagn biten klar. Alhamdulle, hittade en åkpåse på blocket för 80 kr och hon som sålde den bodde i huset bakom mitt.    Gissa om jag och hon blev förvånade när vi båda var muslimer! Och alhamdulle det var bra för jag hade glömt att fråga om det hade djur hemma.....Åkpåsen var av en äldre model men verkar vara helt ok, varm och skön, och vi ska inshaallah bara stanna tills december....dessvärre var det lite figurer inuti påsen så jag får lägga något tyg över så det inte syns.


Idag gör min tand ont, mer än den brukar göra....men alhamdulle jag ska inte klaga. Ska inshaallah laga den efter förlossningen...om jag vågar gå till tandläkaren. Har tandläkar skräck. Men nu känner jag att jag verkligen måste laga denna tand. Inshaallah går det bra....

Presentation


Välkommen till min blogg! Jag är en kvinna i mina bästa år, svensk muslim, som prov bor i Benghazi Libyen.
Alhamduillah!
Min lediga tid ängnar jag åt att söka kunskap om islam, umgås med vänner och familj, lagar mat, bakar och reser.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

RSS

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards