Direktlänk till inlägg 30 december 2011

De först bilderna från Benghazi

Av dream-of-libya - 30 december 2011 13:17


Här är de första bilderna från Benghazi. Tog de vid nedflygningen.



 


 


   


     

 
 
firdous

firdous

30 december 2011 16:14

mashaaAllah, mer kort! vilken bra blogg du har! kram firdous

http://ajnabiyah.blogspot.com

 
Umayma

Umayma

31 december 2011 00:59

Masha Allah! Är också gift med en från Benghazi och spenderade en månad där detta örsta gången jag var där... Vackra bilder, subhan Allah blir helt tårögd så mkt jag längtar

http://umayma.blogg.se

 
Ingen bild

samira

1 januari 2012 12:42

Habibaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!! va fantastiskt att läsa det du skriver. vi saknar er här men känner enorm glädje att ni äntligen kommit dit...... hoppas ni mår super. hörs snart, älskar dig fina du. kram från mig o flickorna.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av dream-of-libya - 18 januari 2012 16:13

Jag byter nu blogg till http://living-in-libya.blogspot.com/ följ gärna mig där! ...

Av dream-of-libya - 15 januari 2012 20:12

  Idag har jag hjälpt svärmor med matlagningen. Hon lagade pasta libyen style. Stark pasta med kyckling i röd sås gjord på vitlök, rödlök och färska tomater.  Mashaallah, det smakar ljuvligt! Efter matenlagningen, diskade jag och moppade golvet. Me...

Av dream-of-libya - 14 januari 2012 19:57

  Igår började jag känna mig lite ensam. En saknad att inte kunna kommunicera med de människor man träffar och har runt omkring en. Jag vill så gärna prata med min svärmor, svägorskor och min sons kusiner....men det kan jag inte...jag vet inte men ...

Av dream-of-libya - 13 januari 2012 17:17


  Idag tog jag och min man en sväng med hans bror bil. (våran har inte kommit ännu, inshaallah lastas den av imorgon. För den är i Libyen, men fraktades först till Misrata och senare vidare till Benghazi) Vi åkte runt Benghazi och tittade lite. Det...

Av dream-of-libya - 10 januari 2012 20:46

  Som jag skrivit tidigare, har trafiken ökat i Benghazi efter kriget. Folk från andra städer, som förstörts, har flyttat till Benghazi. Detta har medfört för många bilar på vägarna. Det är helt enkelt kaos. När vi var på vår åktur i kväll, hände e...

Presentation


Välkommen till min blogg! Jag är en kvinna i mina bästa år, svensk muslim, som prov bor i Benghazi Libyen.
Alhamduillah!
Min lediga tid ängnar jag åt att söka kunskap om islam, umgås med vänner och familj, lagar mat, bakar och reser.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

RSS

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards