Alla inlägg den 17 september 2011

Av dream-of-libya - 17 september 2011 18:16


Ja nu är det inte långt kvar innan man blir mamma inshaallah. Det ska bli underbart och jag är så nyfiken på vad det blir för lite prick. För vi har väntat i 10 månader på att få veta om det är en pojke eller flicka. För mig och min man är det viktigaste att barnet är frisk och har hälsan med sig. Sedan är det, oavsett kön, en gåva från allah aom man fått. Inshaallah så kommer allt igång snart....


Igår var jag hemma hos en syster som ska flytta snart. Vi åt en trevlig frukost tillsammans men massor av godsaker! Sedan hjälptes vi åt att packa ner saker. Som vanligt blev det mest prat och lite verkstad. Till kvällen åt vi tacos tillsammans och pratade ännu mera. Nachos är verkligen gott och det går fort att göra. Lite senare på kvällen blev det kvällsfika, men alhamdulle blev det inte så jätte sent....


Idag har jag inte gjort så mycket. Mått illa, inte roligt, men alhamdulle inget att klaga på. Sedan åt vi rester som fanns i kylen. Så egentligen har jag inte gjort något alls, väldig skönt.....Nu ska jag äta lite glass och dricka tee.... 

Presentation


Välkommen till min blogg! Jag är en kvinna i mina bästa år, svensk muslim, som prov bor i Benghazi Libyen.
Alhamduillah!
Min lediga tid ängnar jag åt att söka kunskap om islam, umgås med vänner och familj, lagar mat, bakar och reser.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

RSS

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards