Alla inlägg den 5 september 2011

Av dream-of-libya - 5 september 2011 19:13


Det fick bli Daal, indisk linssoppa. Jag har varit sugen på att testa detta en längre tid. Vi får se hur det smakar...och sedan har jag gjort en enkel köttgryta. Som tillbehör tänker jag fritera hela potatisar, ett recept som jag fått på en iftar under ramadan, och lite ris.

Av dream-of-libya - 5 september 2011 17:00


Jaha nu är det inshaallah inte långt till bebben kommer. 2 veckor till beräknat datum och sedan kanske man går över 2 veckor, så högst 4 veckor!!!


Jag är nyfiken på vad det är för prick där inne, en flicka eller pojke? De flesta tror att det kommer bli en pojke, men allah vet bäst.....Det viktigaste är bebben är frisk och klarar av livet utanför magen..


Igår åkte jag och min man iväg för att handla det sista. Men självklart är det lite små saker som fattas...De stora sakerna och dyra är inköpta...det är de små som blir dyra i längden, som fattas...och sedan har jag märkt att jag fått nippran på barnkläder nu...men alhamdulle har jag köpt lagom med kläder...kompletterar säkert med lite pojksaker eller tjejsaker efter förlossningen.


Idag har jag tagit mig en kort promenad med min bästa vän och syster. Sedan gick vi förbi affären och tittatde på matprodukter!!!! Det är ett delat intresse mellan mig och min älskade vän. Vi gillar båda att laga mat och baka. Därmed måste man vara uppdaterad om nya saker i affären.   


Jag har ingen aning om vad jag ska laga för mat idag...jag får nog googla lite recept och försöka hitta lite inspiration....


Presentation


Välkommen till min blogg! Jag är en kvinna i mina bästa år, svensk muslim, som prov bor i Benghazi Libyen.
Alhamduillah!
Min lediga tid ängnar jag åt att söka kunskap om islam, umgås med vänner och familj, lagar mat, bakar och reser.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

RSS

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards