Alla inlägg den 29 augusti 2011

Av dream-of-libya - 29 augusti 2011 16:10


I går var jag på iftar hos den nya systern som var hos mig i torsdags. Det var trevligt och vi hade mycket att prata om. Maten som bjöds var jätte god. Hennes man hade gjort helstekt kött i ugn. Ett kött som bara smälte i munnen. Sedan bjöds det linssoppa. Hon hade fått receptet från en marockansk syster. Jätte god och verkade vara enkelt att göra!! Sedan bjöds det friterad potatis, hon hade kokat potatisen först och sedan friterade den. Smakade som potatiskroketter. Sedan var det en potatiskaka med kyckling och ägg i. Jättegod!!!

Vitlöksbröd och sallad. Efter denna måltid blev man, alhamduillah jätte mätt och belåten   


Det är bra att gå på middagsbjudningar för då får man nya idéer om vad man kan laga för mat. I morgon ska jag inshaallah prova på att baka munkar tror jag. De där munkarna som är som ringar med hål i. Sedan göra en chokladglasyr på dem......se om jag lyckas....inshaallah....


I kväll får vi veta om Eid infaller imorgon eller på onsdag....och hela ramadan har gått.....fastan har jag alhamduillah klarat jättebra iår. Tycker faktiskt att det gått bättre än förra året....kanske för att det var andra fastan...men självklart ha jag fått styrkan från allah...Alhamduillah!
 



Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Välkommen till min blogg! Jag är en kvinna i mina bästa år, svensk muslim, som prov bor i Benghazi Libyen.
Alhamduillah!
Min lediga tid ängnar jag åt att söka kunskap om islam, umgås med vänner och familj, lagar mat, bakar och reser.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<<
Augusti 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

RSS

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards