Alla inlägg den 21 augusti 2011

Av dream-of-libya - 21 augusti 2011 22:27


Striderna i Libyens huvudstad Tripoli har börjat. Tankarna går till nära och kära i detta området. Må allah ge frihetskämparna framgång utan ett blodbad. Ameen.


Tanken att få höra att Gaddafi och hans familj är infångade skulle göra de sista dagarna i ramadan ännu mer betydelsefulla för Libyens befolkning. Libyen behöver sin frihet efter 42 år under diktatur. Må Allah skydda våra bröder och systrar i Libyen under inshaAllah de sista dagarna av revolutionen.Ameen


Av dream-of-libya - 21 augusti 2011 19:31


Den Italienska ostkakan var ingen höjdare tycker jag. Kanske var det kombinationen av ricotta och sylten som jag ogillade....så inget upplägg av detta recept.


Jag funderar på vad jag ska laga för mat till torsdag inshaallah. Då ska en okänd syster komma till mig på iftar.   

Det ska bli spännande och se om vi har något gemensamt förutom islam. Det blir nog lite Libysk mat blandat med indiskt. Min man gillar mat från Libyen ( självklart eftersom han kommer därifrån) och min älskling mat kommer oftast från Indien. Tänkte prova på att baka Naanabröd då....och så måste det vara lite sötsaker till kaffét eller teet....kanske en budapestrulle...det brukar alltid gå hem och gott är det!! Just nu spånar jag och skapar idéer. Sen kan man bestämma sig.....förhoppningsvis....


Idag blir det tacotallrik!!! Det är en rätt som en älskad syster har bjudit på. För innan hade jag aldrig ätit det. Nu när jag vet hur det smakar, så undrar jag varför man inte gjort det tidigare......

  



Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Välkommen till min blogg! Jag är en kvinna i mina bästa år, svensk muslim, som prov bor i Benghazi Libyen.
Alhamduillah!
Min lediga tid ängnar jag åt att söka kunskap om islam, umgås med vänner och familj, lagar mat, bakar och reser.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<<
Augusti 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

RSS

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards