Alla inlägg den 31 oktober 2011

Av dream-of-libya - 31 oktober 2011 16:27


Ny vecka med nya äventyr inshaallah. Denna helg var en pärs. Min familj kom på besök i lördags. Det gick alhamdulle ganska bra. Min syster och min man tycker inte om varandra...och de åkte ihop en gång under besöket. Min syster är som hon är. Väldigt speciell med konstiga ideer. Sedan håller hon stenhårt på det hon tror är rätt och ändrar sig inte. Men alhamdulle nu är den dagen förbi...Det var roligt att träffa mina föräldrar. Tyvärr så känner jag av, vad de tycker om min man. Jag vill bara att de kan släppa det och försöka gå vidare. Vi har varit gifta i 5 år och 10 månader, så de måste väl förstå att jag inte kommer att gå från honom. Sedan är kryddan på moset, att jag har konveterat. Jag tror att de tror att min man har tvingat mig. Något som inte alls är sant. Alhamdulle..nu behöver jag kanske inte träffa dem på ett tag. Inshaallah åker vi till Libyen i slutet av december. Vet inte om jag kommer hem till Sverige igen....vill verkligen bo där och nu tror jag att det är rätt läge att flytta. Visst kommer inte allt fungera 100 procent efter kriget, men vi kan bli delaktiga i uppbyggnaden av landet....så det känns att man hjälper till på något sätt.


I morgon blir det ett besök på bvc. Spännande och se om sonen har gått upp något i vikt. Dessvärre har han varit lite sjuk sedan igår. Men alhamdulle, han värkar må bättre. Och imorgon inshaallah träffar jag kompetenta människor som kan hjälpa honom om något inte är bra.   


Igår gjorde jag en spenatpaj. Blev helt ok. Nu ska jag passa på att städa lite medan sonen sover!



Presentation


Välkommen till min blogg! Jag är en kvinna i mina bästa år, svensk muslim, som prov bor i Benghazi Libyen.
Alhamduillah!
Min lediga tid ängnar jag åt att söka kunskap om islam, umgås med vänner och familj, lagar mat, bakar och reser.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

RSS

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards