Alla inlägg den 24 oktober 2011

Av dream-of-libya - 24 oktober 2011 20:55


Ja nu är det slut. Det långa kriget i Libyen mot Khaddafi. Det tog åtta månader och tusentals människors liv. Kriget är vunnet av frihetskämparna, men däremot vet man inte om kriget i sig är slut. Inshaallah är det slut och Libyens befolkning kan få en frihet.


Nu är det dags att börja tänka framåt. Vi har planer på att åka snart inshaallah. Sedan får vi se om vi blir kvar eller kommer tillbaka. Allt beror på om min man kan få ett jobb. Inshaallah är det inte svårt eftersom hans utbildning fungerar där. Här i Sverige är den inget värt. Tråkigt men sant. Jag börjar längta till Libyen. Efter att varit gift med en libyer i snart 6 år, och inte varit i landet. Har en nyfikenhet på landete växt inom en. Nyfikenheten på att få se vart han har gått i skolan, träffa hans släkt och se hans land. Nu kommer inshaallah detta kunna bli möjligt. Eftersom Libyens diktator är död! 


Sedan kan man ställa sig frågan om det var på ett rätt sätt som han dog på. Självfallet ska man få sona för sina synder. Dessutom ska de anhöriga få bestämma vad som ska göras med den skyldiga. Khaddafi har dödat så många och tagit bort möjligheter. Därmed var detta väntat.


Må Allah ge Libyen en ljus framtid, med frihet, framgång och rikedom för sin befolkning. Ameen.



Presentation


Välkommen till min blogg! Jag är en kvinna i mina bästa år, svensk muslim, som prov bor i Benghazi Libyen.
Alhamduillah!
Min lediga tid ängnar jag åt att söka kunskap om islam, umgås med vänner och familj, lagar mat, bakar och reser.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

RSS

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards