Alla inlägg den 7 januari 2012

Av dream-of-libya - 7 januari 2012 19:30


Idag stod jag för matlagningen. Det var skönt att jag fick vara själv i köket och fixa. Dessutom var sonen min hos farmor, alhamdulle. Det är skönt med lite barnpassning. Jag lagade vitlöksspäckad kycling och röd soppa med pasta i. Alhamdulle de tyckte om maten. Det känns att de menar det också, ibland kan folk säga saker bara för att vara snälla, men det kändes att de tyckte om det. Det var lite som ett expriment att laga mat på gasolspis. Senast jag gjorde det var i skolan. Men maten smakar mycket bättre när man lagar på gasol. Dessvärre blev det inget bullbak idag. Det fanns morotskaka kvar från igår till kvällsfikat. Inshaallah komer jag baka det snart.....för jag själv är sugen också!


Tvättat kläder idag...ja och hängt upp dem. Man börjar komma in i de vanliga sysslorna lite. Dessutom går det bra att bo inneboende. I kväll tog jag och min man en sväng med bilen på stan. Vår bil har inte kommit ännu, men inshaallah kommer den om två dagar. En av min mans bröder lånade ut sin bil. Tänk att det bara kostar 35 kronor att tanka bilen full! 7 dinnar och 1 dinnar är ca 5 svenska kronor. Mashaallah. Lill pojken var hemma med en svägerska, farmor och 3 kusiner. Ja pojken min mår väldigt bra här. alhamdulle. Han gillar att träffa alla kusiner och ha mycket folk omkring sig. Det måste vara från pappa.


Hemma eller inte? Det känns som jag har kommit hem. Där jag ska var och fostra mina barn inshaallah. Det vi säga landet, och inshaallah får vi inom en framtid ett eget hem. Innan vi åkte var min man orolig att jag inte skulle tycka om dett. Det har blivit tvärt om. Jag har och får bearbeta min man att vi ska stanna. Att vi ska kämpa här i Libyen. I sverige har vi ingen framtid.....vi får se hur det blir.....nu låter det som vi ska stanna....men han ändrar sig från dag till dag....ta en dag i taget...det är bäst så....

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Välkommen till min blogg! Jag är en kvinna i mina bästa år, svensk muslim, som prov bor i Benghazi Libyen.
Alhamduillah!
Min lediga tid ängnar jag åt att söka kunskap om islam, umgås med vänner och familj, lagar mat, bakar och reser.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012
>>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

RSS

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards