Alla inlägg den 11 december 2011

Av dream-of-libya - 11 december 2011 15:28


Ja nu var det december och jag har inte skrivit något denna månad, så lite uppdatering blir kanske bra!

Dagarna flyter på, subhanallah, de går jättte fort. I lördags blev sonen min, 10 veckor gamal. 10 veckor, visst ser jag att han växer och så, men att det har gått så fort...jag vet inte vart tiden tog vägen....Mashaallah...jag njuter av varje dag med min son och det är helt underbart att vara mamma. Ett ansvar med glädje.


I måndags den 5 december omskärdes min son. Alhamdulle att vi gjorde det nu och i Sverige. Alhamdulle allt gick bra. Han skrek när de satt bedövningen och mamma grät. Men under själva operationen var han helt lungn och skrattade! Bemötandet på läkarhuset vid odenplan var helt okej. De informerade om det mesta och visade hur man skulle lägga om såret. Framförallt var lokalerna fräscha.


I tisdags, den 6, var vi på bvc. Läkar besök och vägning + mätning. Han är nu mashaallah 60 cm lång och väger 5880g. Läkaren sa att allt var bra, alhamdulle. Sedan fick han sin turbelukosspruta. Det var jobbigt att se honom så ledsen. Men alhamdulle, nu är det gjort och det blir inshaallah ett bra skydd mot sjukdomen. Han fick sprutan tidigare på grund av vår resa. 


I lördags hade jag bantat i 2 veckor. Jag har slarvat lite, men inte drukit läsk eller ätit stora mängder godis. Det har blivit 2 dumle och 4 glass. Men alhamdulle jag är nöjd. Jag har lyckats gått ned 6,5 kg så det är bra alhamdulle. Denna vecka ska jag köra hårt, med enbart shaks, om jag klarar av det. Inshaallah så gör jag det! Jag ska inte slarva med prommenadena heller. Idag var jag ute en lång prommenad med min son. Vi gick i rask takt och jag var helt svettig när jag kom hem. Jag har sagt att klarar jag av denna vecka...ska jag äta lite choklad på lördag! Då har man en lite morot at se fram imot och något som kan hjälpa en att lyckas.


Ja på tisadg är det två veckor kvar till LIbyen. Jag börjar bli lite nervös inför allt som ska ske. Hur jag ska klara av att vara där med alla människor runt omkring mig. Och utan att jag kan språket. Men alhamdulle jag har min man och min son. Jag vet att det kommer vara svårt ibörjan, men inshaallah med tiden kommer det gå lättare. Det svårast blir att inte få träffa min älskade och bästa vän varje dag.......snyft.....och alla andra älskade vänner här i Sverige. Inshaallah så ses vi snart......älskar er alla....  

Presentation


Välkommen till min blogg! Jag är en kvinna i mina bästa år, svensk muslim, som prov bor i Benghazi Libyen.
Alhamduillah!
Min lediga tid ängnar jag åt att söka kunskap om islam, umgås med vänner och familj, lagar mat, bakar och reser.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

RSS

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards