Alla inlägg den 15 december 2011

Av dream-of-libya - 15 december 2011 19:21


Snart bär det av inshaallah! Om två veckor har vi landat i Libyen och Benghazi. Två veckor....och jätte mycket att hinna med. Idag var vi iväg och handlade lite kläder till lill pojken, Mashaallah, han växer och jag vill ligga ett steg före med kläderna. Fick tag i lite kläder i storlek 74 och 80. Imorgon ska vi inshaallah åka till Ikea och handla lite...det blir dessvärre mycket shopping av presenter till min mans familj. Sedan blir det även inhandling av produkter som behövs av oss....och inte minst lillen!


På lördag inshaallah kommer min mamma och pappa på besök. De vill hälsa på lillen och kansk mig också. De börjar bli oroliga för resan...pratar om att det är krig och farligt...ja det är inte helt lungt ännu...men alhamdulle det är någolunda lungt...och jag vet att det precis har varit krig och allt kanske inte fungerar. Sedan vet jag att mina föräldrar hämtar informationen ifrån massmedia, och tyvärr pratar de inte alltid saning....ja det blir nog en jobbig dag på lördag....med gråtande föräldrar!


Nu ska jag fortsätta med att skanna in recept som jag vill ha med mig ner...kokböcker väger så mycket och en cdromskiva väger inte så myckert!


ta hand om er!    

Presentation


Välkommen till min blogg! Jag är en kvinna i mina bästa år, svensk muslim, som prov bor i Benghazi Libyen.
Alhamduillah!
Min lediga tid ängnar jag åt att söka kunskap om islam, umgås med vänner och familj, lagar mat, bakar och reser.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

RSS

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards